Veelgestelde vragen

Heb je een andere vraag of goede tip?

We hebben zoveel mogelijk zaken uitgelegd in onderstaande onderwerpen. Staat het antwoord op je vraag er niet tussen? Neem contact op met onze klantenservice. We staan op werkdagen van 8:30 tot 17:00 voor je klaar. 

Heb je een tip die je graag wilt delen? Graag zelfs! Wij proberen onze producten/diensten continu te verbeteren. Tips zijn daarom van harte welkom via: contact@bypoint.nl

Bypoint

Van Vlissingenstraat 1 
9403 BB Assen 
KvK-nummer 81853122 
Tel: 0592-250999 
E-mail: contact@bypoint.nl

Openingstijden

ma-vr: 08:30-17:00
za-zo: gesloten

*Telefonisch voor retailers bereikbaar tot 18:00

Over je bestelling

Extra accessoires zoals een oplaadkabel, powerbank, USB stekker of meer bestel je via de webshop. Accessoires is niet bij de verkooppunten verkrijgbaar.

Koop je de Bypoint fysiek bij een van onze verkooppunten? Dan reken je de productprijs bij de kassa af. De verplichte Bypoint actief licentie betaal je via bypoint.nl tijdens het activeringsproces.

Als je een product via onze webshop besteld, vul je de benodigde gegevens in. Je kunt het aankoopbedrag direct betalen via Ideal, Creditcard, Visa of Sepa. Je ontvangt je aankoopfactuur per e-mail.

Heb je een kortingsvoucher van ons ontvangen? Je kan deze alleen online via de webshop verzilveren. Doorloop de stappen bij aankoop van de Bypoint en verzilver de code in het veld dat zichtbaar wordt voor het afrekenen. Lukt het verzilveren niet? Neem dan contact met ons op. We zullen je bestelling alsnog in het systeem zetten voor de kortingsprijs afhankelijk van de voucher die je hebt.

Verzending

De bestellingen die online worden gedaan in de webshop worden verzonden met DHL. We streven ernaar je bestelling dezelfde dag (indien besteld voor 17:00 uur) te verzenden. Updates over je zending ontvang je via mail door ons en de verzendkoerier.

Heb je na betaling geen orderbevestiging of mail met track&trace code ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Op het Bypoint valdetectiesysteem zit de wettelijke garantietermijn van 24 maanden. Op de batterij en accessoires die we verkopen zit een garantietermijn van 3 maanden. Deze garantie geldt bij normaal gebruik, schade door eigen handelen of dat van anderen valt nooit binnen de garantie.

Mochten er problemen zijn met een product, neem dan contact op met onze klantenservice. Stuur een mail naar klantenservice@bypoint.nlmet je vraag en we proberen je zo snel mogelijk te helpen. Onze klantenservice zal altijd proberen om op afstand een zo nauwkeurige mogelijke analyse te maken om het ontstane probleem voor je op te lossen. Mocht dit niet lukken dan kan je het product in een beschermde verpakking met begeleidend briefje onder vermelding van je naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres opsturen naar:

Bypoint
t.a.v. klantenservice
Van Vlissingenstraat 1
9403BB Assen
Nederland

Na ontvangst zullen we proberen zo snel mogelijk het probleem te verhelpen en te bepalen of de eventuele schade onder de garantie valt. Mocht het nodig zijn dan zullen we altijd contact met je op nemen om samen de vervolgstappen te bespreken.

Mocht een van onze Bypoint producten onverhoopt niet aan je verwachtingen voldoen, dan kun je het onbeschadigde en in nieuwstaat verkerende Bypoint product, binnen 14 dagen in de originele verpakking op eigen kosten en o.v.v. klantnummer en naam aan ons retourneren. 

Bypoint
t.a.v. klantenservice
Van Vlissingenstraat 1
9403BB Assen
Nederland

Indien je retourzending aan onze retourvoorwaarden voldoet, krijg je binnen vijf werkdagen het aankoopbedrag van je retourzending ons teruggestort op het bankrekeningnummer dat bij aanmelding is opgegeven.

Mijn Bypoint account

Onder aanvullende gegevens staan allerlei video’s met betrekking tot de installatie. Kun je de video’s niet openen of downloaden? Refresh dan je pagina om een nieuwe sessie te starten.

Nadat je de Bypoint online hebt besteld ontvang je een mail met accountgegevens. Je account is noodzakelijk voor het activeren en onderhouden van je Bypoint. Volg de stappen in deze mail om je account te activeren.

Wanneer je de bestelling hebt ontvangen kun je de Bypoint activeren en bijbehorende licentie afsluiten.

Heb je de Bypoint in de winkel gekocht? Maak dan een nieuw account aan via de website.

Let op! Je ontvangt een mail van ons met een link om een wachtwoord in te stellen. Soms komt dit bericht per ongeluk in de map ongewenste e-mail of SPAM folder terecht. Controleer deze dus ook.

Je kunt ervoor kiezen om een administratief contactpersoon aan te stellen. Deel de inloggegevens van je Bypoint account enkel met deze persoon. Deze persoon kan vervolgens ook updates over bijvoorbeeld het product ontvangen, zoals de batterijstatus.

Standaard account gegevens kun je wijzigen bij ‘account details’. Zijn er gegevens die je wilt wijzigen en die niet hiertussen staan? Neem dan contact met ons op.

Mocht je de gegevens zijn vergeten dan kun je gemakkelijk op de knop ‘wachtwoord vergeten’ drukken bij het inloggen. Je ontvangt dan per e-mail een nieuw wachtwoord.

Zorg ervoor dat het mailadres/gebruikersnaam van de hoofd aanvrager hetzelfde is. Je kunt de namen van de verschillende gebruiker invoeren tijdens het koppelproces. 

Installatie

Open de productverpakking en kijk of alle onderdelen aanwezig zijn. In de verpakking hoort een Bypoint systeem, oplaadkabel, gebruiksaanwijzing en zakje met 2 bevestigingsbeugels en 4 schroeven te zitten. Controleer ook of achterop de Bypoint en onderop de verpakking dezelfde productcode staan. Hier komen we later op terug.


Als je de Bypoint in de winkel hebt gekocht is de eerste stap het aanschaffen van de Bypoint Actief licentie via: https://bypoint.nl/product/licentie/. Je kiest hier voor een licentie van 1, 2 of 4 jaar en betaalt die in een keer vooruit. Bezoek je account en klik op activeren in je dashboard. De activeringscode staat achterop de Bypoint en onderop de productverpakking. Doorloop de nu stappen om de Bypoint te installeren.

In deze stap koppel je het product aan je account. Dit is noodzakelijk zodat de backend weet welk product gekoppeld moet worden aan de afgesloten licentie. 

  1. Klik in het dashboard op product
  2. Vul alle velden in. De benodigde product code staat zowel achterop de Bypoint als achterop de productverpakking en bestaat uit acht tekens.
  3. Nadat je alle velden hebt ingevuld klik je nogmaals op koppelen. Je ziet nu dat de status is veranderd en de Bypoint is gekoppeld.

Nu de koppeling is voltooid is het tijd om het product in te schakelen.

  1. De Bypoint moet minimaal 6 uur zijn opgeladen of tijdens deze stap geladen worden.
  2. Steek de stekker in het stopcontact en de Bypoint. Druk 20 seconden op de knop aan de onderkant van het product en laat dan de knop los. Je hoort een piepgeluid en de LED begint te knipperen. De laadchip is nu ontgrendeld en de Bypoint dient nu minimaal 6 uur opgeladen te worden.
  3. Wacht tot de status van de pagina is gewijzigd (dit kan enkele minuten duren)
  4. Volg de instructies op het scherm. De pagina wordt iedere minuut automatisch vernieuwd, dit hoef je zelf dus niet te doen.
  5. Als je de stappen hebt doorlopen is de Bypoint ingeschakeld

De taal en audio moet je apart installeren. Dit is cruciaal omdat je na valdetectie ook audioterugkoppeling moet krijgen van het product. 

  1. De Bypoint moet minimaal 4 uur zijn opgeladen of tijdens deze stap geladen worden.
  2. Druk 20 seconden op de knop aan de onderkant van het product en laat dan de knop los. Je hoort een piepgeluid en de LED knippert van groen naar rood.
  3. Druk de knop 2 seconden in en laat hem los. Je hoort een tweede piepgeluid.
  4. Wacht tot de status van de pagina is gewijzigd (dit kan enkele minuten duren). De pagina wordt iedere minuut automatisch vernieuwd, dit hoef je zelf dus niet te doen.
  5. Als de status is gewijzigd heb je de taal voor je product ingesteld.

Contactpersonen krijgen een SMS met de exacte locatie wanneer een val is gedetecteerd door Bypoint en je de knop niet hebt ingedrukt. 

In totaal stel je drie contactpersonen voor nood in via het portaal. In je dashboard zie je een blok ‘contacten’ staan. Volg de stappen om drie contactpersonen voor nood in te stellen.

Wil je gegevens van contactpersonen wijzigen? Klik dan op de betreffende contactpersoon en wijzig de gegevens.

Let op! Kijk goed welke personen je als contactpersoon voor nood wil toevoegen. Deze personen worden geverifieerd d.m.v. een SMS die ze van Bypoint ontvangen. De betreffende contactpersoon dient vervolgens de aanvraag te bevestigen of af te wijzen. 

Het is belangrijk dat je de Bypoint op de juiste manier aan de fiets bevestigd.

  1. Voor bevestiging heb je de beugels, schroeven (afhankelijk van de dikte van het frame), T10 schroevendraaier en de Bypoint nodig.
  2. Gebruik de beugels en schroeven om de Bypoint aan de zadelbuis te schroeven. Let op! Schroef de beugels niet te vast. Zodra je tegendruk voelt is het vast genoeg.
  3. Controleer of de beugels strak op het frame aansluiten en de Bypoint vastzit.

Als de laadchip is geactiveerd kun je de Bypoint opladen. Verwijder hiervoor de plug uit de connector. Gebruik voor het opladen de bijgeleverde USB-C kabel.

Een willekeurige USB stekker kun je gebruiken om de Bypoint op te laden. De powerbank kun je eventueel ook gebruiken.

Het opladen duurt maximaal 6 uur. Om veiligheidsredenen leveren we de Bypoint bewust met een lage accuspanning. Afhankelijk van het gebruik kan de Bypoint één maand meegaan met een volle batterij.

We streven ernaar om het product zo goed mogelijk te optimaliseren. Om er zeker van te zijn dat je Bypoint up to date is kan het voorkomen dat je een nieuwe software update moet inladen.

Je doet dit gemakkelijk in je profiel en krijgt een melding als het noodzakelijk is.

Als er een nieuwe update beschikbaar is wordt je hier per mail over op de hoogte gebracht.

Gebruik

Hoe kan het dat er geen locatie verschijnt nadat ik de Find My Bypoint functie heb gebruikt?

In sommige gevallen kan er geen gps-bereik opgehaald worden vanwege belemmeringen in het netwerk. Wij zijn afhankelijk van het 4G netwerk. Helaas kan het netwerk verstoord worden door bijvoorbeeld de locatie. De kans dat er een bijvoorbeeld goede gps-verbinding binnen gemaakt wordt is een stuk kleiner dan buiten.

Nadat je de Bypoint hebt geïnstalleerd kun je het alleen gebruiken als de batterij volledig is opgeladen. Je vind de batterijstatus in het dashboard in je account.

Daarna is het van belang dat je de Bypoint één keer in de maand (afhankelijk van het batterijpercentage) oplaad. Wanneer de batterij bijna leeg is ontvang je tevens ook een mail ter herinnering.

Lijken de verwondingen mee te vallen of blijkt het vals alarm te zijn? Druk dan de knop in onderop de Bypoint om de oproep te annuleren en te voorkomen dat een SMS met je locatie wordt gedeeld.

Kom je er later pas achter dat valmodus is ingeschakeld? Druk dan alsnog de knop in. Er wordt een SMS verstuurd dat je de oproep hebt geannuleerd.

De Bypoint is stof en spatwaterdicht (IP65). Je kunt er dus mee door de regen fietsen en de Bypoint kan ook buiten blijven staan in de regen. Het opladen is het enige wat je als gebruiker moet doen. Daarnaast is het handig om je account in de gaten te houden of je een nieuwe software versie moet inladen.

Het product is ontwikkeld om buiten te werken. Binnen is de kans aanwezig dat de locatie niet laad of dat dit lang duurt. In uitzonderlijke gevallen kan dit buiten ook gebeuren. Het systeem probeert dan zo snel mogelijk contact te maken met het sterkste netwerk om toch de locatie te versturen.

We streven ernaar om het product zo goed mogelijk te optimaliseren. Om er zeker van te zijn dat je Bypoint up to date is kan het voorkomen dat je een nieuwe software update moet inladen.

Je doet dit gemakkelijk in je profiel en krijgt een melding als het noodzakelijk is.

Als er een nieuwe update beschikbaar is wordt je hier per mail over op de hoogte gebracht.

Het is inmiddels wel duidelijk hoe de Bypoint werkt. Ben je gevallen, heeft de Bypoint het gedetecteerd en vermeld en heb je echt hulp nodig? Blijf dan kalm en rustig. De Bypoint heeft na een minuut een SMS naar de eerste contactpersoon voor nood verstuurd met je exacte locatie.

De Bypoint heeft een waterdichtheid van IP65. Dit betekent dat het product bestendig is tegen stof en spatwater. Je kunt dus gerust door de regen fietsen of de fiets buiten laten staan.

Let op! Zorg ervoor dat de USB connector altijd is afgedicht met de bijgeleverde stofkap. Dit zorgt ervoor dat er geen water rechtstreeks de connector in kan komen.

Wat gebeurt er tijdens regen als ik de fiets op een fietsendrager heb staan? In dit geval is het verstandig om de Bypoint (vooral van onder) af te dichten zodat er geen water in kan komen. De snelheden zijn uiteraard veel hoger met een auto.