Joris Koops: werkt aan meer naamsbekendheid

Joris Koops (27) van startup Bypoint in Assen is nu vooral bezig om de bekendheid van zijn eind vorig jaar gelanceerde valdetectiesysteem voor fietsers te vergroten. Het apparaatje kan aan een tweewieler worden gemonteerd en slaat met een sms-bericht alarm wanneer de fietser ten val komt. Daarbij wordt aan de vooraf opgegeven contactpersonen precies gemeld waar de val zich heeft afgespeeld zodat snel hulp kan worden geboden. 

,,Onze grootste uitdaging is nu zorgen dat iedereen van Bypoint af weet. En in het verlengde daarvan dat mensen weten dat valdetectie voor fietsers bestaat. Er moet meer kennis komen over het belang van dit soort producten voor de fietsveiligheid, want tijd is cruciaal na een fietsongeval. Daar zijn we nu druk mee bezig’’, zegt Koops. ,,We hebben met ingang van deze maand ook iemand die ons helpt met online marketing. Zo willen we de naamsbekendheid van ons product laten groeien.’’

Met de waardering van het door Koops bedachte product zit het ondertussen wel snor. Zo riep de ANWB de valdetectie voor fietsers uit tot één van de zes innovatieve gadgets die fietsen leuker, makkelijker en veiliger maakt. Bovendien werden ze genomineerd voor de RAI-fietsinnovatie van het jaar. ,,En we hebben nu inmiddels 127 verkooppunten in het land. Het groeit stabiel door’’, zegt Koops tevreden. 

Het is de bedoeling dat er ook nieuwe producten komen. ,,We hebben wat mooie dingen in de pijplijn zitten en zijn druk bezig die uit te werken. Het kost wat tijd, maar het loopt. We hebben de ambitie om van Bypoint echt een veiligheidsmerk te maken.’’

Wil je dit artikel op de website van Dagblad van het Noorden lezen? Klik dan hier. Dit artikel is het vervolg van een vorig artikel.