Je bent contactpersoon voor nood. En nu?
Welkom bij Bypoint! Op deze pagina leggen we je uit wat je als contactpersoon voor nood kunt verwachten. Geen zorgen, je krijgt geen onbelangrijke meldingen van Bypoint.
Gerust onderweg met Bypoint
De gebruiker, een bekende van jou, heeft de Bypoint aangeschaft: ’s werelds eerste valdetectiesysteem voor aan de fiets dat zelfstandig hulp inroept na een fietsongeval. De gebruiker hoeft hiervoor geen telefoon of app te koppelen en dat is een van de punten die het product uniek maakt. Dit is ook exact waar jij als contactpersoon voor in beeld komt. Ben je even kwijt hoe de Bypoint precies werkt? Klik dan hier.
We hebben een val gedetecteerd
Wanneer de gebruiker tijdens het fietsen valt en de knop binnen één minuut niet wordt ingedrukt, gaat de cyclus in werking. Contactpersoon 1 krijgt als eerste een SMS met de exacte locatie van de gebruiker, zoals hiernaast is afgebeeld. Wordt de SMS niet tijdig door contactpersoon 1 geopend? Dan krijgt contactpersoon 2 de SMS en daarna contactpersoon 3.


SMS valdetectie
Na valdetectie krijg je als contactpersoon een SMS. Klik op de link in deze SMS om het Bypoint alarmeringsportaal te openen. Let op, deze uitleg is voor de eerste contactpersoon. De beelden kunnen veranderen als je contactpersoon 2 of 3 bent, omdat je later de SMS krijgt en contactpersoon 1 al kan reageren.

Open de link
Als eerste wordt gevraagd om je locatie te delen zodat exact berekend kan worden hoever jij van de gebruiker vandaan bent. Op deze pagina zie je vervolgens als eerst waar de Bypoint een val heeft gedetecteerd. Naast adresgegevens stuurt de Bypoint ook de exacte locatie met coördinaten door, die wellicht later van toepassing kunnen zijn.

Maak een keuze
Bij stap 2 wordt de vraag gesteld of je in staat bent om hulp te verlenen of niet. Je ziet ook hoeveel kilometer je van de gebruiker vandaan bent. Klik op bevestigen als je in de buurt bent om hulp te verlenen. Klik op afwijzen als je twijfelt of er toch te ver vandaan bent. Bij stap 3 zie je de status van de andere twee contactpersonen. Je ziet of zij de SMS al hebben geopend of gereageerd hebben. Stel dat niemand in staat is om hulp te verlenen, dan kunnen jullie als contactpersonen ervoor kiezen om de hulpdiensten in te schakelen. Geef de exacte locatie (coördinaten) door zodat de hulpdiensten weten waar ze moeten zoeken om zo efficiënt mogelijk te werken.
Oproep bevestigd
Als je de oproep hebt bevestigd krijg je dit scherm te zien. Klik op de link om Google Maps te openen.

Routebeschrijving
In Google Maps zie je de snelste route naar de locatie. Je kunt er zelf voor kiezen hoe je naar de gebruiker toegaat om hulp te verlenen.
S.O.S. meldingen inschakelen
Om er zeker van te zijn dat je als contactpersoon altijd de meldingen van Bypoint krijgt, leggen we in een korte video uit hoe je de S.O.S. melding voor Bypoint inschakelt. Let op, in de video wordt een iPhone gebruikt.
Kom je er niet uit?
We helpen graag! Neem contact op met ons of kijk tussen de veelgestelde vragen of je antwoord daartussen staat. We staan op werkdagen van 8:30 tot 17:00 voor je klaar. Ook kun je voor informatie terecht bij een officieel Bypoint verkooppunt in de buurt.
Bypoint
Van Vlissingenstraat 1
9403 BB Assen
KvK-nummer 81853122
Tel: 0592-250025
E-mail: contact@bypoint.nl
Openingstijden
ma-vr: 08:30-17:00*
za-zo: gesloten
*Telefonisch voor retailers bereikbaar tot 18:00